4.8 Welke oplossing heeft u?
Wat is datgene waar uw doelgroep naar snakt? Welke oplossing hebben zij nodig om van het probleem af te raken? Wat kunt u voor de doelgroep betekenen en in welke vorm?
Ziekteverzuim uitsplitsen en werknemers peilen
aard van de ziekte
Ziekteverzuim aanpakken is lastiger dan u misschien in eerste instantie denkt. De vastgelegde ziekmeldingen binnen uw organisatie mogen namelijk geen informatie bevatten over de aard van de ziekte. Daardoor kunt u niet achterhalen of werknemers ‘slechts’ een griepje hebben of dat er iets anders aan de hand is.
Onvrede
onvrede
Daarom kunt u in uw pitch een aantal zaken voorstellen. Ten eerste kunt u aangeven dat u wilt gaan werken met een nieuw verzuimsysteem dat in staat is om het verzuim uit te splitsen per afdeling en per functie. Zo kunt u onderzoeken of er in bepaalde delen van uw organisatie een piek in het ziekteverzuim is. Daarnaast kunt u voorstellen om een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) te houden onder werknemers. Veel ziekteverzuim kan namelijk een teken van onvrede zijn. De cijfers uit het verzuimsysteem en die uit het MTO kunnen u meer inzicht bieden en helpen bij het opstellen van een gerichte aanpak van ziekteverzuim.
voordelen
bewuste keuze
Pitcht u een idee of een product? Vermeld erbij welke voordelen het heeft. Stel dat u een nieuwe vorm van dienstverlening wilt gaan bieden met uw organisatie en dat uw team jong of juist heel ervaren is. Dit alleen al kan ertoe leiden dat een klant voor uw organisatie kiest. Een ander voorbeeld is de grootte van uw organisatie. Er zijn voldoende klanten die een bewuste keuze maken tussen het inhuren van een kleine of juist een grote organisatie. Elke klant heeft zijn eigen voorkeur en daarom is het goed om deze kenmerken te benoemen.