U bent hier

Organisatie & Leidinggeven
Pitchen en presenteren4. Aan de slag met uw pitch 4.6 Wie helpt u?

4.6 Wie helpt u?

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: maart 2020

klantenservice

Bij stap 1 heeft u de doelgroep omschreven die u wilt aanspreken tijdens de pitch. Hoe kunt u deze groep met één naam benoemen? Welke groep helpt u binnen uw organisatie? Het kan bijvoorbeeld zijn dat u:

  • andere organisaties helpt op een specifieke afdeling, zoals de klantenservice. Laat deze werknemers zich dan meteen door u aangesproken voelen.
  • zelfstandige ondernemers helpt binnen bijvoorbeeld de hr-sector. Dan weten de aanwezige hr-specialisten direct of ze hun oren het beste wel of niet kunnen spitsen voor meer waardevolle informatie.
  • beginnende OR-leden helpt met het tackelen van een bepaald probleem. Benoem hen dan ook: ‘Bent u net voor het eerst gekozen als OR-lid en heeft u…’

Beslis hoe u uw doelgroep wilt bereiken en verwerk deze keuze in uw pitch, zodat u de juiste personen aanspreekt. Als andere mensen zich aangesproken voelen, kan er een verkeerde match ontstaan. Hoe duidelijker u bent, hoe meer de juiste mensen zich door u aangesproken voelen.