U bent hier

OR & Medezeggenschap
De ambtelijk secretaris7. Ontwikkeling van de ­ambtelijk secretaris7.3 Gezamenlijke scholing

7.3 Gezamenlijke scholing

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier OR Rendement
Publicatiedatum: december 2018

De meeste ambtelijk secretarissen werken in een solistische functie. Sommigen hebben wel één of meerdere ambtelijk secretarissen als directe collega, bijvoorbeeld als er sprake is van meerdere medezeggenschapsorganen in een groot concern.

zorgsector

Dit komt relatief veel voor in de zorgsector waar men ook werkt met cliëntenraden (CR) en verpleegkundigenadviesraden (VAR). Die raden krijgen vaak ook ondersteuning van ambtelijk secretarissen. In de zorgsector kennen we hen ook wel als cliëntenraadondersteuners.

Als er sprake is van één of meerdere collega’s, kunnen de ambtelijk secretarissen ook veel leren van én met elkaar. Soms kiezen collega-secretarissen er daarom ook voor om vanuit het concern samen een opleiding of leergang te volgen.

trainings­aanbod

Als meerdere ambtelijk secretarissen vanuit hetzelfde concern eenzelfde opleiding of leergang volgen, behandelt de trainer inhoudelijk hetzelfde als bij het open trainingsaanbod van de leergangen, maar dan steeds toegespitst op de eigen onderneming.