4. Reguliere taken van de ambtelijk secretaris
Elke ambtelijk secretaris heeft een basispakket met vaste taken. Natuurlijk bezit hij de kwalificaties die daarvoor nodig zijn; daar heeft u hem tenslotte op geselecteerd! Denk aan de voorbereiding van OR-vergaderingen en het maken van notulen. Vanuit de OR levert u een belangrijke bijdrage aan zijn werkresultaten door goede werkafspraken met elkaar te maken. Een sterke samenwerking tussen hem en uw OR is daarbij van levensbelang!
samenwerking
takenpakket
De kwaliteit van de samenwerking tussen de ambtelijk secretaris en de OR bepaalt de kwaliteit van zijn output. Die samenwerking kan betrekking hebben op de hele OR, maar kan zich in bepaalde gevallen ook beperken tot het dagelijks bestuur of enkele OR- of commissieleden. Iedere afzonderlijke taak van de ambtelijk secretaris vraagt om een specifieke samenwerking en inzet van uw OR. In de basis kent het takenpakket van iedere ambtelijk secretaris in elk geval:
- agenda voor het OR-overleg opstellen;
- notulen maken van het OR-overleg;
- correspondentie vanuit de OR organiseren;
- het OR-archief onderhouden;
- werkbesprekingen voeren.
Een groot deel van de taken van de ambtelijk secretaris hangt samen met het OR-overleg. Het gaat om taken ter voorbereiding op, tijdens of na de OR-vergaderingen.