U bent hier

Onderneming & Administratie
Rapporteren1. Het doel van rapporteren1.7 Het vervolg van rapporteren

1.7 Het vervolg van rapporteren

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: februari 2015

In dit eerste, inleidende hoofdstuk kwamen de onderliggende doelstellingen van rapporteren aan bod. De volgende hoofdstukken belichten de verschillen tussen mondeling en schriftelijk rapporteren. Vervolgens komen rapportagevormen aan de orde en passeren rapportagesystemen de revue. Ook komen financiële rapportage, risico-inventarisatie en verzuimrapportage aan bod, de verslaglegging rond de beoordelingscyclus en rapporteren bij vergaderingen en projecten. Het dossier sluit af met een belangrijk beleidsinstrument: de rapportage aan de ondernemingsraad (OR).

Tot slot: rapportages en doelgroepen

 

Hieronder ziet u een overzicht van de verschillende soorten rapportages en de bijbehorende doelgroepen.

  • verslag arbeidsvoorwaarden medewerker, P&O
  • verslag functioneringsgesprek medewerker, P&O
  • verslag beoordelingsgesprek medewerker, P&O
  • verzuimrapportage medewerker, P&O, arbodienst
  • jaarcijfers bank, Belastingdienst
  • ken- en stuurgetallen bestuurders, stakeholders, bank en andere financiers
  • kasstroomoverzicht bank, Belastingdienst
  • rittenregistratie medewerker, P&O, Belastingdienst
  • notulen teams, afdelingen
  • verslagen van vergaderingen teams, afdelingen
  • projectrapportage teams, afdelingen, management