U bent hier

6.5 Draaiboek reclamecampagne

Laatst gewijzigd: mei 2021

Bij elkaar opgeteld, kan uw draaiboek voor de reclamecampagne er als volgt uitzien:

Activiteit Deadline Verantwoordelijke Bijzonderheden
Project inrichten. 27-7 Auke Doelstellingen en strategie bepalen, projectteam samenstellen, communicatieplan maken
Marktonderzoek 7-8 Amy Wie horen er bij de doelgroep? Welke mediakanalen gebruiken zij? Wat voor inhoud waarderen zij?
Reclamebureau briefen 8-9 Richard Geen
Campagnevorm kiezen 15-9 Amy Ook: middelen kiezen die het beste bij de campagnevorm passen.
Advertentieruimte inkopen 1-10 Dennis Uitbesteed aan het reclamebureau. Resultaten opvragen
Vormgever briefen 2-10 Silvija Vincent Kwast is de vormgever
Conceptadvertentie klaar 12-11 Silvija Vergelijken met briefing
Feedback op concept 17-11 Barbara Lianne van Vulpen corrigeert de tekst
Definitieve versie advertentie klaar 24-11 Barbara Jenny vragen om extra check
Aanleveren advertentie bij reclamebureau 2-12 Jenny Aanleveren als InDesign-bestand
Start campagne 9-12 Kitty Reacties monitoren, ook op social media
Leads opvolgen Doorlopend tijdens campagne Bernard Belegd bij afdeling Sales
Evaluatie 18-1 Kitty Wat ging goed? Wat kon beter? Moet er iets gebeuren naar aanleiding van de feedback op social media?

Op rendement.nl/bestuurdossier vindt u een tool met een sjabloon voor het maken van een draaiboek voor een reclamecampagne.