U bent hier

4.6 Social media

Laatst gewijzigd: mei 2021

livereacties

In deze tijd van smartphones en tablets verdient social media ook een tabblad in uw draaiboek. Het gaat er dan met name om de livereacties van bezoekers te monitoren. Dat kunnen complimenten zijn, maar een twitteraar kan ook virtueel gehakt maken van uw dagvoorzitter.

Webcare op sociale media

webcare

Via Twitter of Facebook kunt u snel een vraag beantwoorden of klachten afhandelen. Webcare speelt zich tegenwoordig af via veel kanalen. Twitter en Facebook zijn de traditionele, maar WhatsApp, Instagram en Snapchat hebben ook hun intrede gedaan.

Het platform waarop uw webcareteam rond een evenement moet monitoren, wordt alsmaar breder. Zorg in ieder geval dat iemand paraat staat om social media te monitoren en adequaat te reageren op geplaatste berichten over uw evenement.

Proactief

proactief

Proactieve webcare houdt in dat u zich niet beperkt tot het beantwoorden van vragen of het afhandelen van klachten over het evenement. In feite reageert u daarbij alleen op berichten die aan uw account gericht zijn. Met proactieve webcare stapt u over die grens heen. U houdt dan tijdens een evenement soortgelijke organisaties als uw organisatie in de gaten en u monitort berichten met alle mogelijke trefwoorden die verband met uw evenement houden.