U bent hier

4.5 Stappenplan maken

Laatst gewijzigd: mei 2021

tijdsplanning

Of het nu om een open dag gaat of een reclamecampagne, bij een project mag de tijdsplanning niet ontbreken. Nu zal de planning voor ieder project weer anders zijn, maar globaal kunt u het volgende schema aanhouden:

Stappenplan project

Stap Tijdspad
Selecties maken (voor welk project is het draaiboek, wat is het doel en wie vallen onder de doelgroep) Eenmaal per jaar
Doelstellingen, concept, inhoud, projectleider en projectteam vaststellen Drie maanden voor aanvang van het project
Eventueel akkoord budget Tien weken voor aanvang van het project
Uitvoeren communicatieactiviteiten Vanaf akkoord budget tot na afronding van het project
Follow-up Na afronding project
Evaluatie en vastleggen leerpunten Twee weken na afronding project

Situaties

project

crisis

Het bovenstaande kader is een stappenplan voor een project, maar u kunt natuurlijk ook een draaiboek maken voor een bepaalde situatie. Denk aan crisiscommunicatie bij een datalek of een ontruimingsplan bij een calamiteit.