4.5 Stappenplan maken
Laatst gewijzigd:
mei 2021
tijdsplanning
Of het nu om een open dag gaat of een reclamecampagne, bij een project mag de tijdsplanning niet ontbreken. Nu zal de planning voor ieder project weer anders zijn, maar globaal kunt u het volgende schema aanhouden:
Stappenplan project
Stap | Tijdspad |
---|---|
Selecties maken (voor welk project is het draaiboek, wat is het doel en wie vallen onder de doelgroep) | Eenmaal per jaar |
Doelstellingen, concept, inhoud, projectleider en projectteam vaststellen | Drie maanden voor aanvang van het project |
Eventueel akkoord budget | Tien weken voor aanvang van het project |
Uitvoeren communicatieactiviteiten | Vanaf akkoord budget tot na afronding van het project |
Follow-up | Na afronding project |
Evaluatie en vastleggen leerpunten | Twee weken na afronding project |
Situaties
project
crisis
Het bovenstaande kader is een stappenplan voor een project, maar u kunt natuurlijk ook een draaiboek maken voor een bepaalde situatie. Denk aan crisiscommunicatie bij een datalek of een ontruimingsplan bij een calamiteit.