U bent hier

Organisatie & Leidinggeven
Pitchen en presenteren2. Betere resultaten met een doelgroepanalyse2.1 Wat is een doelgroep?

2.1 Wat is een doelgroep?

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: maart 2020

Het klinkt als een logische term, ‘doelgroep’. Maar is het begrip zo makkelijk in te vullen als u op voorhand denkt? Welke personen behoren tot uw doelgroep?

boodschap

Bij alle promotiedoeleinden – of u nu uw idee presenteert aan de directie, een product probeert te verkopen of werknemers informeert over een besluit binnen uw organisatie – staat de doelgroep centraal. De boodschap is voor hen bestemd. U kunt de theorie die is ontwikkeld voor het bereiken van uw doelgroep dan ook gebruiken om uw eigen ideeën te pitchen.

Hoe beter u de doelgroep kent, hoe beter de aansluiting met hen is. Dat vergroot de kans dat uw idee, product of dienst aanslaat en een succes wordt.