4.2 Hart van uw organisatie
beeldgebruik
The Why is het hart van uw organisatie, het is de reden waarom uw organisatie bestaat. Idealiter moet deze een eigen karakter hebben; een karakter dat u direct herkent. Een sterk merk heeft een eigen tone of voice. Het beeldgebruik wordt daarnaast in één oogopslag herkend en maakt het karakter van uw organisatie duidelijk. Het is die unieke stem tussen al die andere boodschappen. Die stem sluit bovendien aan bij het gevoel van uw donateurs en uw achterban.
Met het hoofd of met het hart
persoonlijke missies
Geven is een persoonlijke actie. Uw organisatie moet tot het hart spreken – niet tot het hoofd – van de donateurs. Donateurs kiezen goede doelen die bij hen passen, die hen helpen om hun persoonlijke missies te bereiken en wat voor hen belangrijk is in het leven. Ze kiezen voor een goed doel en doneren op gevoel. Dat is waar het hebben van een sterk, onderscheidend verhaal binnenkomt. Een sterk verhaal dat authentiek en sterk genoeg is om gedrag en communicatie zowel buiten als binnen te sturen.