U bent hier

11. Mobiele journey

Laatst gewijzigd: november 2021

Stichtingen en verenigingen richten zich vaak op kortetermijndoelen waarbij vooral aandacht is voor het aantal donaties. Logisch, want dat geld is hard nodig om uw doelstellingen te halen. Toch is het verstandig om meer tijd te besteden aan de relatie met uw donateurs. U wilt namelijk liever niet dat een donateur één donatie doet en dan snel van het toneel verdwijnt. Mobiele journeys kunnen hierbij helpen.

oplossing

Elke organisatie spant zich in om haar doel te bereiken: om een oplossing te vinden voor het probleem waarvoor ze is opgericht. De ene organisatie wil er bijvoorbeeld voor zorgen dat kanker geen dodelijke ziekte meer is en de andere wil mensen met een beperking volwaardig mee laten doen in onze maatschappij.

Om uw doelen te realiseren heeft u een achterban nodig om daarbij te helpen. Een groep betrokkenen die zich voor uw organisatie wil inzetten. Dit kunnen vrijwilligers zijn, andere organisaties of donateurs.

Voor de meeste stichtingen of verenigingen geldt dat zij geld nodig hebben om de gewenste impact te hebben. Geld om de onderzoeken mogelijk te maken, geld om de noodzakelijke aanpassingen te kunnen doorvoeren en ga zo maar door. Door de jaren heen is de focus daardoor steeds meer op de donatie gaan liggen. Onder druk van de doelstellingen en de...
Uw organisatie creëert veel contactmomenten met de achterban, uiteenlopend van een collecte, een evenement, een reclamespot op de televisie, het toesturen van een mailing, en een digitale nieuwsbrief. Deze vormen van communicatie door uw organisatie zijn generiek, één boodschap voor een grote groep. De effecten hiervan lopen langzaam maar zeker...