Zoekresultaten
1 - 10 van de 39414 resultaten voor: node organisatie leidinggeven functioneren en beoordelen 2 onmisbare vaardigheden goed gesprek
... beschrijvingen? Zijn deze openbaar? In een transparante organisatie is dat vaak wel het geval. Vraag ze eens op en bestudeer ze. Ziet u ... ondernemingsraad en de werknemers is en blijft de stijl van leidinggeven een voortdurende bron van aandacht. Zorg dat u alert bent op de ...
managementinformatie Bij plannen en organiseren komt managementinformatie handig van pas. Dit is informatie over ... te houden met de competenties die aanwezig zijn binnen uw organisatie. Het is zaak om taken te selecteren die goed aansluiten bij de ...
doorlopend proces Het beoordelen van het functioneren van werknemers doet u niet door slechts eens ... is gericht op verbetering van prestaties en de samenwerking tussen u en een werknemer. Beoordelingsgesprek ...
... vangt meestal de eerste signalen op van minder goed functioneren. Hij kan ervoor kiezen om – eventueel in samenwerking met u als ... eerste stadium betrokkenheid laat zien bij de medewerker. De organisatie is bereid om hulp te bieden en heeft hier ook de middelen voor. ...
... Waar mensen samenwerken, is leiderschap nodig. Zeker als uw organisatie zich inzet om diversiteit binnen te halen. De leidinggevende stuurt ... Elinor Ostrom ontwikkelde basisprincipes voor het goed functioneren van een groep. Ze zijn vertaald naar acht principes voor de ...
... is vastgesteld, kunt u daar de vereiste kennis, vaardigheden en competenties uit afleiden. Werknemers kunnen soms alleen het door uw organisatie gewenste gedrag vertonen, als ze over de hiervoor vereiste bagage ...
... gepresenteerd. Om een bestuur goed en doeltreffend te laten functioneren heeft u niet alleen ervaren bestuurders en een goede ... is belangrijk voor de juiste uitvoering van de missie van uw organisatie. Herkent u zich in onderstaande voorbeelden, die afkomstig zijn uit ...
... aan de samenwerking, is het belangrijk om ook uw eigen vaardigheden te oefenen. Om soepel samen te werken moet u vooral kunnen omgaan ... mensen. Daarvoor moet u over goede communicatieve en sociale vaardigheden beschikken. Voorbeelden Bij communicatieve ... daardoor op een tactvolle en empathische manier. 2.3 Vaardigheden ...
... kunnen formeel of informeel zijn, mondeling of schriftelijk. Leidinggeven is in de praktijk dus vooral een sociaal proces. U gebruikt ... betrokken bij het ontwikkelen van het beleid voor de hele organisatie. U moet dit beleid vervolgens vertalen naar concrete doelen en dit ...
... denkt, is dit vaak zichtbaar in uw uitdrukkingen. Leidinggeven: de eerste maanden vuurdoop De eerste maanden als ... en wat hun functies zijn. Analyseer de doelen van de organisatie en stel daarna vast hoe u de eerste tijd te werk wilt gaan. Maak ...
- 1 van 3942
- ››