3.6 Evaluatie en verslag
procedure
Na het gesprek is het verstandig meteen een verslag te maken. Hierin vermeldt u de gemaakte afspraken. Het is nuttig om ook een evaluatie van het gesprek in het verslag op te nemen. Daarvoor kunt u zich de volgende vragen stellen:
- Waren de ingebrachte agendapunten zinvol?
- Heeft de gevolgde procedure tot tevredenheid geleid?
- Bent u allebei tevreden over de manier waarop het gesprek is verlopen?
Verslag tekenen
Geef de medewerker ook een exemplaar van het gespreksverslag. In veel organisaties is het gebruikelijk dat beide partijen het verslag ondertekenen. Als u allebei uw handtekening zet, onderstreept dat het belang van nakomen van de afspraken door de betrokkenen.
basis
Het verslag kunt u later weer als basis gebruiken voor het volgende (functionerings)gesprek, waarin u met de medewerker de eerder gemaakte afspraken evalueert.
Meer over evaluatie en verslaglegging en over andere mogelijke vervolgacties naar aanleiding van het functioneringsgesprek vindt u in hoofdstuk 6.