5. Tijd en budget vinden
Coaching biedt uw organisatie een goede kans om de ontwikkeling van werknemers een flinke impuls te geven. Maar er hangt natuurlijk een prijskaartje aan. De kosten én de tijdsinvestering hangen sterk af van de keuzes die u maakt wat betreft de doelen, doelgroepen en vormen van coaching die u aanbiedt. Door zorgvuldig het budget te bepalen en te beheren én handig in te kopen, kunt u de kosten wel nog behoorlijk drukken.
adviserende rol
In weinig organisaties ligt het geld voor het oprapen. Toch kan er meestal wel budget worden gevonden voor zaken waar de directie echt in wil investeren. Hebben directie en management besloten dat ze werk willen maken van coaching, dan moet daar geld voor komen. U kunt hier een belangrijke adviserende rol bij spelen, bijvoorbeeld door budgetvoorstellen te doen. Besteed dus aandacht aan geldzaken.
U houdt zich waarschijnlijk ook in bredere zin bezig met budgettering voor opleiding en ontwikkeling. Het ligt voor de hand coaching daarin onder te brengen. Maak dan wel aan de directie duidelijk dat voor coaching apart (of extra) budget nodig is.