U bent hier

Onderneming & Administratie
Crowdfunding8. Omgang met deelnemers en investeerders8.2 Communicatieplan

8.2 Communicatieplan

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: april 2019

overzicht

Het is handig om ook een communicatieplan op te stellen voor de periode waarin u uw project gaat ontwikkelen, dus na afloop van de campagne. Dit hoeft helemaal niet erg ingewikkeld en uitgebreid te zijn: het is vooral bedoeld om overzicht te krijgen.

informatie­behoefte

Zie zo’n plan als een kapstok om goed op een rij te zetten wat de informatiebehoefte is tijdens de ontwikkeling van uw project. Ook kunt u in uw communicatieplan opnemen wat u nodig heeft om in die informatiebehoefte te voorzien. U moet bepalen wat u op welk moment en op welke manier gaat vertellen.

Inhoud

In het communicatieplan moet in ieder geval staan:

  • de boodschap;
  • een tijdsplanning;
  • de communicatiemiddelen;
  • de strategie.