8.1 Behoefte aan informatie
mede-eigenaar
De behoefte aan informatie van investeerders is groot. Investeerders zijn over het algemeen erg betrokken bij uw project. Ze voelen zich deelgenoot en mede-eigenaar van het project. Tijdens de campagne is het belangrijk hen te voeden met informatie, ook om op die manier zo veel mogelijk potentiële investeerders te bereiken die mee willen doen. Maar ook na afloop zullen de meesten graag met regelmaat bericht van u willen ontvangen over de voortgang van het project.
Na af loop
oplevering
Als uw campagne geslaagd is, dan viert u het bereiken van het doelbedrag met een evenement waar u alle betrokkenen voor uitnodigt. Het is het einde van de campagne, maar niet het einde van de behoefte aan informatie. Het project gaat nu immers pas van start. De periode van ontwikkeling tot oplevering kan maanden, zo niet jaren duren. Zie het als het begin van een volgende fase van hoe u communiceert met uw investeerders.
Uit onderzoek blijkt dat investeerders van crowdfunding het belangrijker vinden om op de hoogte gehouden te worden van de vorderingen van een project of onderneming dan inzicht in de financiële verslaglegging. Dit onderschrijft het sociale karakter van crowdfunding.