10.2 Voordelen digitale omgeving
Op een persoonlijke pagina kunnen donateurs snel en makkelijk wijzigingen doorgeven en hebben zij controle over hun eigen gegevens. Dat levert niet alleen gemak op voor uw donateurs, maar ook voor uw organisatie.
Sneller
sneller verwerken
Een voordeel is namelijk dat uw organisatie deze wijzigingen – of het nu om een adreswijziging of wijziging in de manier of hoogte van doneren gaat – sneller kan verwerken. Dat is zeker het geval als er direct of indirect een link is naar uw CRM-systeem. Uw organisatie is op deze manier minder tijd en capaciteit kwijt. Er is minder kans op fouten en de wijzigingen zijn vaak sneller verwerkt.
Sympathieker
persoonlijk moment
servicegericht telefoontje
Naar aanleiding van deze wijziging kan uw organisatie een persoonlijk moment creëren met de donateur door contact op te nemen. U kunt laten weten dat de wijziging is doorgevoerd en nagaan of er nog vragen zijn. Dat komt veel sympathieker over dan wanneer een donateur moet bellen of mailen om een wijziging door te geven. De kans is groot dat hij dan al een tikkeltje geërgerd is dat het zo moeilijk gaat en vervolgens doet een werknemer ook nog eens een poging om hem ervan te weerhouden om zijn machtiging stop te zetten of te verlagen. Met een servicegericht telefoontje trekt u op een positieve manier de aandacht van uw donateur.