9.1 Buiten de fan-base
Om te groeien en daarmee meer impact te behalen, is het belangrijk om ook buiten uw bestaande fan-base giften en donaties te gaan werven. Veel organisaties vragen direct om structurele steun. Kijk maar eens naar de kanalen deur-aan-deur- en straatwerving, of via televisieshows. Daar wordt direct gevraagd om een organisatie structureel te steunen.
Oudere generatie
gewend
cirkel rond
Voor geworven donateurs bij een televisieshow geldt over het algemeen dat ze lang blijven steunen. Dit komt vooral doordat de donateur zelf besluit om te steunen en zelf belt om zich aan te melden. De doelgroep die vooral reageert op tv-shows is de oudere generatie. Deze generatie is nog gewend om op die manier gevraagd te worden en staat dus open voor de boodschap. En door het in beeld brengen van een telefoonnummer waarmee iemand makkelijk en snel kan reageren, is de cirkel rond.
Dit is een belangrijk aspect om uw conversie te optimaliseren. Iemand moet openstaan voor uw oproep en in staat zijn om hierop te reageren.