U bent hier

OR & Medezeggenschap
De startende OR2. OR op de kaart met de verkiezingscampagne2.5 Eerste campagnefase: verkiezingsportal

2.5 Eerste campagnefase: verkiezingsportal

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier OR Rendement
Publicatiedatum: april 2019

Zonder digitale communicatie redt u het niet. Met digitale middelen bereikt u bijvoorbeeld gemakkelijker jongeren, deeltijdwerkers en werknemers in de buitendienst.

Een voor de hand liggend digitaal instrument is de verkiezingsportal. Dat is een tijdelijk platform in de vorm van een website. Met steeds wisselende inhoud en nieuwe elementen blijft het voor uw achterban aantrekkelijk.

verkiezingsportal

OR-kandidaat

Door te werken met een verkiezingsportal breidt u uw bereik uit. Daarop kunt u met de volgende onderdelen aan de slag:

  • Vlogs: een variant op (we)blogs, waarbij de inhoud vooral tekst is. Het vlog is een filmpje en dat spreekt veel mensen veel meer aan dan een lange lap tekst.
  • OR-successen: door recente successen op een rij te zetten laat u zien wat de bijdrage van de OR is aan de organisatie, en welke relevantie hij heeft voor de werknemer.
  • OR-misverstanden: ontkracht bestaande misverstanden over medezeggenschap (bijvoorbeeld over een negatief effect op de loopbaan) door interviews met OR-leden te publiceren.
  • Een nieuw OR-lid voordragen: stimuleer uw achterban om hun ideale OR-kandidaat te nomineren, die u vervolgens kunt benaderen voor een plek in de OR (of een commissie).