U bent hier

Onderneming & Administratie
Standard Business Reporting (SBR)7. Het Referentie Grootboek Schema (RGS)7.4 Bedrijven en intermediairs

7.4 Bedrijven en intermediairs

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: april 2017

betrouwbaar

eenduidig

snel

uitwisselen

kwaliteit

beoordelen

Bedrijven en intermediairs (zoals accountants en belastingadviseurs) die al wel met RGS werken, stellen direct uit hun financiële administratie rapportages en dashboards op. Handmatige bewerkingen zijn daarbij niet meer nodig. Ook maakt werken met RGS het mogelijk om op betrouwbare wijze de eigen financiële cijfers te vergelijken met uw bedrijfsdeelnemingen en andere bedrijven. Uw intermediair kan met RGS de dienstverlening verbeteren. Doordat het opstellen van rapportages minder tijd kost en RGS het financieel overzicht in uw bedrijf vergroot, kunt u beter worden geadviseerd en ondersteund. Werken met RGS heeft dus een groot aantal voordelen. Met RGS:

  • administreert u eenduidiger en efficiënter, omdat alle administraties gekoppeld zijn aan een standaardschema ;
  • kunt u sneller en beter rapporteren, door de automatische koppeling met de RGS-codes;
  • krijgt u sneller inzicht, omdat gegevens eenvoudiger zijn uit te wisselen tussen verschillende systemen;
  • verbetert u de kwaliteit van uw administratie, doordat de journaalposten van de subadministratie gekoppeld worden aan de financiële administratie zonder handmatige bewerkingen;
  • kunt u uw financiële situatie beter beoordelen, omdat gegevens vergelijkbaar worden.