1.4 Bedrijfsimago
U staat er misschien niet altijd bij stil, maar in bijna alle gevallen moet u rekening houden met wat er in de algemene voorwaarden staat.
service
Als u zich wilt onderscheiden met klantvriendelijkheid en service, moeten de algemene voorwaarden dit onderschrijven. De voorwaarden zelf moeten ook klantvriendelijk zijn. U biedt bijvoorbeeld standaard een ruime niet-goed-geld-terug-regeling of een ruime bedenktermijn.
Gebruiksvriendelijk
helder
eenvoudig
Ook de vorm van de algemene voorwaarden speelt een grote rol. Leesbare, heldere en korte algemene voorwaarden zijn gebruiksvriendelijker. Maar zorg ook ervoor dat klanten en relaties de voorwaarden eenvoudig kunnen vinden.
Klantvriendelijke algemene voorwaarden opstellen betekent niet dat u uw bv niet financieel of juridisch kunt indekken. Probeer hier juist een goede balans in te vinden.
Communicatie
U moet dus ervoor zorgen dat de communicatie-uitingen van uw onderneming precies aansluiten bij de algemene voorwaarden. U kunt in een advertentie of een salesgesprek beloven dat de klant geen enkel risico loopt. Maar als in de algemene voorwaarden staat dat uw onderneming slechts zeer beperkte aansprakelijkheid accepteert, is het maar de vraag of u dat kunt waarmaken.