Zoekresultaten
1 - 10 van de 39389 resultaten voor: node organisatie leidinggeven gesprekstechnieken basistechnieken gespreksvoering 23 zenders en ontvangers
... moet continu alert zijn, analyseren wat u nu eigenlijk hoort en ziet, en bedenken hoe u uw eigen gedrag daar in de volgende stap op kunt ... moet dus goed zijn. Het liefst ook weer niet té goed, want leidinggeven aan vrienden (of geliefden) is een stuk moeilijker dan aan iemand ... voorbaat al zonde van de (tijds)investering. 2.3 Zenders en ontvangers ...
ordelijk Binnen de gespreksvoering hebben regulerende vaardigheden als doel om te zorgen voor een ... situatie verduidelijken, hardop denken, evalueren en afsluiten. 6.3.1 Openen van een gesprek contactmoment ... om vragen te stellen, de werknemer te laten meedenken en hem zelf ideeën te laten aandragen. U kunt suggesties en tips geven, maar ...
inzicht Uitgangspunt bij waarderende gespreksvoering is dat mensen veel meer bereid zijn te leren vanuit hun ... de werknemer zelf aan het denken zetten over het resultaat en daarop doorgaan. Leidinggevende: ‘Het is opvallend dat de klanten meer ... in de weg staan? Voel je je nog verbonden met deze organisatie? De leidinggevende doet er goed aan om te starten met de ...
... mogelijk te maken, is een sfeer van veiligheid, openheid en vertrouwen erg belangrijk. Zorg er daarom voor dat het gesprek in een ... omgeving plaatsvindt, zodat anderen u niet kunnen storen, en stel de medewerker op zijn gemak. Wees tijdens het gesprek niet bang ...
... Eerder al zijn training op onbewuste vooroordelen en gesprekstechnieken voor een selectiegesprek aan bod gekomen. Hieronder leest u ... Waar mensen samenwerken, is leiderschap nodig. Zeker als uw organisatie zich inzet om diversiteit binnen te halen. De leidinggevende stuurt ...
... dat de ontvanger voor zo’n aanslag geen invorderings- en aansprakelijkheidsmaatregelen neemt. Materiële verschuldigdheid ... belastingwet (bijvoorbeeld de Wet op de omzetbelasting 1968) en door feiten (zoals een verkooptransactie). Dit noemen we de materiële ...
... erg belangrijk. Daarnaast zult u werknemers moeten motiveren en ondersteunen waar nodig. Hoofdstuk 4 behandelt de verschillende aspecten van het leidinggeven. 1.2 Leidinggeven ...
... creëren. Zij kennen de dagelijkse werkomstandigheden en mogelijke klachten. Bovendien moeten de leidinggevenden het goede voorbeeld ... rond op de werkvloer, vangen signalen op van hun werknemers en hebben kennis van de verzuimoorzaken op hun afdeling. Zij kunnen essentiële ...
... rollen: de voorbeeldrol, de informatiebron, de beoordelaar en de begeleider. Voorbeeldrol houding Werknemers kijken vaak ... onder werknemers, omdat ze zo helder krijgen waar de organisatie naartoe wil. Ook voor uw organisatie zijn leidinggevenden een ...
... met loonkostensubsidie in dienst hebben, blijft in 2016 23% van de loonkostensubsidie. Werkgevers krijgen deze vergoeding boven op de ... op De hoogte van de werkgeverslasten kan verschillen per organisatie. De ene organisatie heeft immers wel een pensioenregeling waaraan ...
- 1 van 3939
- ››