Zoekresultaten
1 - 10 van de 37889 resultaten voor: node organisatie leidinggeven teams aansturen 7 tijdelijke teams en gelegenheidsteams 71 taken en doelen
... huis, dan kan een leidinggevende niet dezelfde stijl van leidinggeven aanhouden als bij een team waarvan alle leden alle werkdagen op de werkvloer doorbrengen. Hij zal aanpassingen moeten maken en veel energie moeten steken in goed communiceren met de werknemers. ...
... uit maximaal vijftien personen 9.4.2 Zelfsturende teams samen Zelfsturende teams zijn teams die zelf hun doelen en ... geeft. Het is meestal een vaste groep werknemers in uw organisatie die samen verantwoordelijk is voor een bepaald proces. In ... taak of activiteit in handen van een teamlid. 9.4 Leidinggeven aan een team ...
... ontwikkeling. Een andere mogelijkheid is binnen de staande organisatie te bekijken of er expertise aanwezig is en die tijdelijk of ... taakvolwassenheid. Dat doet u door verschillende stijlen van leidinggeven in te zetten. Door de taakvolwassenheid van individuele ...
... brengt, hoe beter u in staat bent te bepalen wie binnen de organisatie voor welke taken de meeste deskundigheid heeft. In dat geval heeft ... taakverdeling tijd kennis en invloed Om te kunnen onderhandelen over de mensen die u nodig ... Hoe maakt u gebruik van hun kennis en invloed? 7.1 Taken en doelen ...
... u ook het team tot verandering aanzet. Leervermogen van teams kennis Daarom is het voor u belangrijk om te analyseren hoe ... om uw collega’s aan het roer te zetten. En daar heeft de organisatie ook baat bij; zo maakt u optimaal gebruik van de kennis van het ...
faciliteren Leidinggeven aan een team is een specifieke vaardigheid. Een goed functionerend ... uit maximaal vijftien personen 9.4.2 Zelfsturende teams samen verantwoordelijk Zelfsturende teams zijn teams die zelf ... geeft. Het is meestal een vaste groep medewerkers in uw organisatie die samen verantwoordelijk is voor een bepaald proces. In ...
... naar teameffectiviteit. 4.1.1 Communicatie in teams sociometrie communicatiepatroon Het Human Dynamics ... aan (vergelijk de brononderzoeker van Belbin, zie hoofdstuk 7). Effectieve teams zijn flexibel in hun communicatiestijlen. Ze passen ...
... Waar mensen samenwerken, is leiderschap nodig. Zeker als uw organisatie zich inzet om diversiteit binnen te halen. De leidinggevende stuurt ... principes: een team of afdeling werkt samen met andere teams of afdelingen. De leidinggevende maakt deel uit van een team. ...
begeleiders Werknemers gericht aansturen is een belangrijke taak voor u als leidinggevende. Dat is niet altijd ... die een beetje met u meedenken? In hoofdstuk 9, Leidinggeven aan uw medewerkers, leest u alles over de competenties die u nodig ...
... kan het zinvol zijn om van een groep medewerkers meerdere teams te vormen. Dit kan leiden tot een efficiëntere verdeling van het werk en ... teams zijn: Elk team specialiseert zich, zoals bij een organisatie die het werk verdeelt onder een afdeling Communicatie, een afdeling ...
- 1 van 3789
- ››