Zoekresultaten
1 - 10 van de 38023 resultaten voor: node organisatie leidinggeven functioneren en beoordelen 2 onmisbare vaardigheden goed gesprek 22 vragen
... beschrijvingen? Zijn deze openbaar? In een transparante organisatie is dat vaak wel het geval. Vraag ze eens op en bestudeer ze. Ziet u ... ondernemingsraad en de werknemers is en blijft de stijl van leidinggeven een voortdurende bron van aandacht. Zorg dat u alert bent op de ...
... vangt meestal de eerste signalen op van minder goed functioneren. Hij kan ervoor kiezen om – eventueel in samenwerking met u als ... eerste stadium betrokkenheid laat zien bij de medewerker. De organisatie is bereid om hulp te bieden en heeft hier ook de middelen voor. ...
... Waar mensen samenwerken, is leiderschap nodig. Zeker als uw organisatie zich inzet om diversiteit binnen te halen. De leidinggevende stuurt ... Elinor Ostrom ontwikkelde basisprincipes voor het goed functioneren van een groep. Ze zijn vertaald naar acht principes voor de ...
managementinformatie Bij plannen en organiseren komt managementinformatie handig van pas. Dit is informatie over ... te houden met de competenties die aanwezig zijn binnen uw organisatie. Het is zaak om taken te selecteren die goed aansluiten bij de ...
... is vastgesteld, kunt u daar de vereiste kennis, vaardigheden en competenties uit afleiden. Werknemers kunnen soms alleen het door uw organisatie gewenste gedrag vertonen, als ze over de hiervoor vereiste bagage ...
... maar ook de sociale relaties met collega’s of vrienden en kennissen raken vaak verstoord. Een ernstig verslaafd persoon heeft naast ... Dat heeft allemaal weerslag op het dagelijkse functioneren. Een voorbeeld uit de praktijk chagrijnig Een ...
... gepresenteerd. Om een bestuur goed en doeltreffend te laten functioneren heeft u niet alleen ervaren bestuurders en een goede ... is belangrijk voor de juiste uitvoering van de missie van uw organisatie. Herkent u zich in onderstaande voorbeelden, die afkomstig zijn uit ...
... voor een leidinggevende. Hij ziet met name de eindresultaten en heeft minder zicht op de manier waarop dat resultaat wordt bereikt. ... wat de werknemer heeft bijgedragen aan de doelen van de organisatie of de afdeling, is er ook aandacht voor positieve zaken. Dat geeft ...
... kunnen formeel of informeel zijn, mondeling of schriftelijk. Leidinggeven is in de praktijk dus vooral een sociaal proces. U gebruikt ... betrokken bij het ontwikkelen van het beleid voor de hele organisatie. U moet dit beleid vervolgens vertalen naar concrete doelen en dit ...
... handelen Mensen hebben dagelijks behoefte aan contact en aandacht. Als OR-lid kunt u daarvan gebruikmaken door bewust contacten te ... denken en te beslissen in het belang van de werknemers en de organisatie. Omdat u steeds moet handelen in het belang van beide partijen, is ...
- 1 van 3803
- ››