6. Kwadrant III: dringend, maar niet belangrijk
Ze komen in iedere organisatie voor: storingen die de planning in de war schoppen, of waardoor het wringen wordt om alles op tijd af te krijgen. Deze interrupties worden door de boodschapper absoluut als dringend en belangrijk ervaren, maar zijn dat lang niet altijd. Zeker niet voor degene die ermee lastig wordt gevallen. Voor u het in de gaten heeft, werkt u vooral aan de prioriteiten en doelen van de mensen om u heen.
goede wil
Collega’s, e-mails en telefoontjes kunnen uw eigen werk en prioriteiten op een zijspoor zetten. Er zijn manieren om die verstoringen tot een minimum te beperken, en waarbij u desondanks vriendelijk blijft en uw goede wil toont. Eén van de beste manieren: bied eenvoudigweg minder gelegenheid voor ‘storingen’ en sluit u wat vaker af.
Tijdwinst
Dat betekent dat u ook met een frisse blik kijkt of u niet vaker en meer werkzaamheden kunt delegeren. Dat kan zowel uzelf als uw medewerkers winst opleveren. Door kritisch te kijken, kunt u veel tijdwinst boeken.