6.2 Employee advocacy
ambassadeur
Wie kunnen er nu het beste als reclame voor uw onderneming dienen dan uw werknemers. Uw eigen werknemers zijn de beste ambassadeurs van uw onderneming. Het is goed voor de zichtbaarheid van uw onderneming als werknemers content gaan delen. Dit is de zogenoemde employee advocacy. Kort gezegd is dit de promotie van uw onderneming door de mensen die er werken.
Persoonlijk
delen van berichten
zichtbaarheid
De werknemers worden dus de merkambassadeurs van uw onderneming. Ze doen dat door het delen van berichten via de persoonlijke socialmediakanalen. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om nieuwe vacatures, leuke uitjes of belevenissen op de werkvloer of content van de onderneming. Op deze manier vergroot uw onderneming het bereik op social media. Persoonlijke posts worden namelijk beter gelezen dan berichten van een bedrijfsprofiel. Dit zorgt voor zichtbaarheid binnen en buiten de onderneming. Werknemers kunnen dit doen door berichten te delen, te laten zien wat uw onderneming allemaal maakt, uw mening geven en uw expertise delen. Werknemers kunnen op die manier ook eenvoudig hun netwerk uitbreiden.