6. Promotie van eigen onderneming
Promotie van uw eigen onderneming is onmisbaar om naamsbekendheid te krijgen. Klanten moeten uw onderneming leren kennen, zodat ze uw producten en diensten kopen. Het beeld dat mensen hebben van uw onderneming (het imago) kan het succes maken of breken. Hoe verkrijgt u een positief imago? Naast de reclame-uitingen zijn ook uw werknemers een uithangbord van uw onderneming. Besteed dus ook aandacht aan de zogenoemde employee advocacy.
zelf in de hand
profilering
De reputatie van uw onderneming is mede afhankelijk van de promotie. U heeft dat dus deels zelf in de hand. Tegenwoordig doen ondernemingen er bijvoorbeeld verstandig aan om te laten zien hoe duurzaam zij ondernemen en wat hun toekomstplannen op dat gebied zijn. Een profilering als duurzaam, klimaatbewust of groen heeft immers effect op hoe werkenden, andere ondernemingen, overheden en stakeholders naar uw onderneming kijken en kan gevolgen hebben voor uw marktpositie.