7. Up-to-date zijn
Uw onderneming moet natuurlijk wel meegaan met haar tijd. Dit is bijvoorbeeld erg belangrijk om de strijd aan te kunnen gaan met concurrentie. Het is namelijk de kunst om de concurrenten net een stapje voor te zijn. Daarnaast is het belangrijk voor uw bedrijfsimago om uit te stralen dat u met uw tijd meegaat. Klanten zien dat als een positieve eigenschap en hebben daardoor vertrouwen in uw onderneming.
schadelijk
Niet volledig up-to-date zijn, kan behoorlijk schadelijk zijn voor uw onderneming. Denk maar eens aan het verlies van klanten, het achterblijven bij concurrenten, problemen met cybercriminelen, een datalek of een boete. In dit hoofdstuk komen de volgende onderwerpen aan bod:
- op de hoogte zijn van wet- en regelgeving (paragraaf 7.1);
- blijven innoveren (paragraaf 7.2);
- werken met AI (paragraaf 7.3);
- actueel houden van de website (paragraaf 7.4).
Schade voor uw reputatie of imago
verzekering
Reputatie- of imagoschade kan grote gevolgen hebben. In het ergste geval komt u zelfs in de financiële problemen. Als bijvoorbeeld door een cyberaanval persoonsgegevens op straat komen te liggen, is dat niet goed voor uw reputatie. Ook via sociale media loopt uw onderneming kans op imagoschade. U kunt een verzekering afsluiten tegen deze schade, maar dat voorkomt niet alle schade.