U bent hier

7. Up-to-date zijn

Dit hoofdstuk is eerder verschenen in Themadossier FA Rendement
Publicatiedatum: december 2024

Uw onderneming moet natuurlijk wel meegaan met haar tijd. Dit is bijvoorbeeld erg belangrijk om de strijd aan te kunnen gaan met concurrentie. Het is namelijk de kunst om de concurrenten net een stapje voor te zijn. Daarnaast is het belangrijk voor uw bedrijfsimago om uit te stralen dat u met uw tijd meegaat. Klanten zien dat als een positieve eigenschap en hebben daardoor vertrouwen in uw onderneming.

schadelijk

Niet volledig up-to-date zijn, kan behoorlijk schadelijk zijn voor uw onderneming. Denk maar eens aan het verlies van klanten, het achterblijven bij concurrenten, problemen met cybercriminelen, een datalek of een boete. In dit hoofdstuk komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • op de hoogte zijn van wet- en regelgeving (paragraaf 7.1);
  • blijven innoveren (paragraaf 7.2);
  • werken met AI (paragraaf 7.3);
  • actueel houden van de website (paragraaf 7.4).

Schade voor uw reputatie of imago

verzekering

Reputatie- of imagoschade kan grote gevolgen hebben. In het ergste geval komt u zelfs in de financiële problemen. Als bijvoorbeeld door een cyber­aanval persoonsgegevens op straat komen te liggen, is dat niet goed voor uw reputatie. Ook via sociale media loopt uw onderneming kans op imagoschade. U kunt een verzekering afsluiten tegen deze schade, maar dat voorkomt niet alle schade.

Uw onderneming krijgt te maken met veel verschillende wetgeving. Voor een financial staat de wetgeving niet stil en is continu bijblijven belangrijk. U wilt namelijk niet negatief in het nieuws komen, omdat uw onderneming zich niet heeft gehouden aan bepaalde wetgeving. Dit kan grote gevolgen hebben voor uw onderneming. Gevolgen Naast de negatieve...
Innovatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) bepalen steeds meer de reputatie van een onderneming. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek dat werd gedaan door RepTrak ®. Uit het reputatieonderzoek blijkt dat een onderneming die zich richt op innovatie en MVO hoog aangeschreven staat bij het Nederlands publiek als het om reputatie...
Artificiële intelligentie (AI) maakt een flinke opmars. Het gaat hierbij om de technologie die computers in staat stelt om taken uit te voeren die voorheen door mensen gedaan werden. Uw onderneming kan er ook niet meer omheen en zal er mee te maken krijgen of zelf mee aan de slag moeten. Voordelen van het gebruik van AI Het gebruik van AI heeft...
De website van uw onderneming is nog steeds een belangrijk visitekaartje. Dan moet uw website wel kloppen en veilig zijn. Anders loopt u de kans dat potentiële klanten weglopen, omdat ze geen vertrouwen hebben in uw onderneming of de gewenste informatie niet kunnen vinden. Op die manier schaadt het dus uw bedrijfsimago. Webmaster Verouderde...