Zoekresultaten
1 - 10 van de 11163 resultaten voor: node onderneming administratie verslaglegging 3 jaarrekening
... is wettelijk verplicht tot het voeren van een zodanige administratie van de vermogenstoestand van de stichting dat daaruit te allen ... gedurende een periode van zeven jaar bewaren. 5.3 Financiële verslaglegging ...
... jaarrekening is het belangrijkste onderdeel van de externe verslaglegging. Deze bestaat uit een balans en een winst-en-verliesrekening, ... Op de balans worden de passiva en activa van de onderneming vermeld. De activa zijn de bezittingen en kapitaalgoederen van de ...
... ook heeft, in vrijwel alle gevallen hoort de OR de jaarrekening en het jaarverslag te krijgen. Deze moet u altijd schriftelijk ... geeft een overzicht van de financiële situatie van uw onderneming in het voorgaande jaar. Meestal bestaat de jaarrekening uit de ...
Ieder jaar deponeert uw werkgever de jaarrekening bij de Kamer van Koophandel (KvK). Die mag uw organisatie sinds kort niet meer op papier inleveren. Als u de jaarrekening digitaal gaat inleveren, moet u zich wel voorbereid hebben. 3x deponeren tot en met 2015 U kunt de jaarrekening tot en met boekjaar 2015 op drie manieren deponeren: ...
reilen en zeilen bijsturen Bij een kleine onderneming is de administratie doorgaans een fiscale administratie. U stelt een fiscale ...
Als de verschillen tussen de commerciële en de fiscale jaarrekening niet groot zijn, dan stellen de meeste ondernemingen slechts één ... zijn bijna altijd tijdelijk. Op lange termijn betaalt een onderneming in commerciële zin evenveel belasting als in fiscale zin. ... de fiscale winst en het fiscale eigen vermogen. 3.1 Een jaarrekening ...
Als u gebruikmaakt van de mogelijkheid om uw jaarrekening volgens fiscale grondslagen op te stellen, dan is één van de ... te voldoen en ook voor het aanleveren van de financiële verslaglegging aan de bank. Het is dus niet langer nodig om voor iedere ... achterwege laat of omdat u expansieplannen heeft. 9.3 Keuze voor fiscale jaarrekening ...
... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... Ook moet het bestuur zorgen voor het opstellen van de jaarrekening binnen zes maanden na afloop van het boekjaar. Accountant ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... een medewerker. Software Asset Management (zie paragraaf 4.3) helpt bij het standaardiseren en daarmee met het voorkomen van een overschot ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
- 1 van 1117
- ››