5. Webcare
Wat online wordt gezet, blijft vaak lang zichtbaar. Een uitglijder kan u jarenlang achtervolgen. Daarom is het enorm belangrijk de onlinereputatie van uw organisatie te bewaken. Dat kunt u zelf doen of met behulp van zogenoemde monitoringtools. Door snel en adequaat te reageren op vragen en feedback stemt u uw klanten, leden of bezoekers tevreden. Dat is kortgezegd waar het bij webcare om draait.
reputatie
zichtbaarheid
Webcare is het volgen van en reageren op discussies en berichten over uw organisatie op internet. Op Facebook uiten mensen bijvoorbeeld wel eens hun ongenoegen over merken, producten, diensten of de service van een organisatie. Als u daar niet adequaat op reageert, kan zo’n bericht een eigen leven gaan leiden en uw reputatie schade toebrengen. Maar zie webcare niet alleen als brandjes blussen! Er valt veel meer uit te halen. Met een doordachte aanpak kunt u de zichtbaarheid van uw organisatie op internet vergroten en de algehele klanttevredenheid verbeteren.