8. Google Maps
Was u vroeger op zoek naar een organisatie, dan pakte u de Gouden Gids erbij. Tegenwoordig is die plaats ingenomen door Google Maps. Het is dus belangrijk dat uw organisatie vermeld staat op Google Maps. Dat zorgt er namelijk voor dat (potentiële) klanten uw organisatie beter kunnen vinden. Daarnaast biedt Google Maps veel extra’s, zoals een virtuele rondleiding in uw organisatie en reviews van klanten of bezoekers. Hoe komt uw organisatie op de kaart van Google Maps?
naamsbekendheid
bereikbaarheid
Om naamsbekendheid en klanten te krijgen, investeert uw organisatie mogelijk in advertenties en promotiecampagnes. Klanten moeten immers weten welke producten en diensten uw organisatie levert. Dat is echter niet voldoende! Willen klanten, bezoekers of leveranciers langskomen, dan moet uw organisatie wel te vinden zijn. Als uw organisatie op Google Maps staat, kunnen klanten eenvoudig zien hoe het zit met de bereikbaarheid van het kantoor of de winkel. Daarnaast bent u op die manier te vinden voor potentiële klanten die op zoek zijn naar een bepaald product of dienst.
Eenvoudig zoeken in Google Maps
In de zoekbalk van Google Maps kunnen mensen eenvoudig zoeken door een product of dienst in te vullen en de regio aan te geven. Als u bijvoorbeeld ‘kantoorartikelen Rotterdam’ invult, krijgt u een kaart te zien met alle organisaties die aan de zoekcriteria voldoen.