Zoekresultaten
1 - 10 van de 39413 resultaten voor: node organisatie leidinggeven gesprekstechnieken 5 functionerings en beoordelingsgesprek
... mogelijk te maken, is een sfeer van veiligheid, openheid en vertrouwen erg belangrijk. Zorg er daarom voor dat het gesprek in een ... beste de emotie benoemen, luisteren en doorvragen. 3.5.1 Scherp zijn op onduidelijkheid doorvragen Voorkom dat er ...
... biedt de werknemer wel de gelegenheid om te reageren. 14.5.1 Prestaties Ook het beoordelingsgesprek is een formele manier om de ... tussen het management en de werknemer open te houden en de organisatie in staat te stellen de werknemer structureel te beoordelen op zijn ...
... Eerder al zijn training op onbewuste vooroordelen en gesprekstechnieken voor een selectiegesprek aan bod gekomen. Hieronder leest u ... Waar mensen samenwerken, is leiderschap nodig. Zeker als uw organisatie zich inzet om diversiteit binnen te halen. De leidinggevende stuurt ...
... beschrijvingen? Zijn deze openbaar? In een transparante organisatie is dat vaak wel het geval. Vraag ze eens op en bestudeer ze. Ziet u ... ondernemingsraad en de werknemers is en blijft de stijl van leidinggeven een voortdurende bron van aandacht. Zorg dat u alert bent op de ...
... Beoordelingsgesprekken geven u inzicht in de ontwikkeling en het arbeidsgedrag van uw hele team of afdeling. Het geeft u houvast om ... het de potentie van uw medewerkers in kaart. Uw afdeling en organisatie lopen immers het beste als alle medewerkers op de juiste plek ...
... maar ook de sociale relaties met collega’s of vrienden en kennissen raken vaak verstoord. Een ernstig verslaafd persoon heeft naast ... worden. Alcoholgebruik leidt jaarlijks tot bijna 5,5 miljoen verzuimdagen. 15,5% van de beroepsbevolking drinkt riskant. ...
... is gericht op verbetering van prestaties en de samenwerking tussen u en een werknemer. Beoordelingsgesprek ... grijpen in het functioneren van werknemers, zonder dat u het functionerings- of beoordelingsgesprek afwacht. U kunt bijvoorbeeld meemaken ...
... plaats. Vaak zien medewerkers ertegen op en ervaren leidinggevenden het als een enorme papierwinkel, waar ze eigenlijk niemand een plezier mee doen. Toch kunt u het beoordelingsgesprek ook aangrijpen als ontwikkelkans. Het ... de ontwikkeling van de medewerker, de leidinggevende en de organisatie aan bod. De manager stelt open vragen aan de werknemer en vraagt ...
Het einde van het jaar nadert en dus is het de tijd van de beoordelingsgesprekken. In de klassieke gesprekscyclus is zo’n beoordelingsgesprek voornamelijk eenrichtingsverkeer. Maar past dit nog wel bij ... de ontwikkeling van de werknemer, de leidinggevende en de organisatie aan bod. De manager stelt open vragen aan de werknemer en vraagt ...
Aan het einde van het jaar wordt de balans opgemaakt en voor veel organisaties betekent dat onder meer het voeren van ... van de doelstellingen die zijn opgesteld in het vorige beoordelingsgesprek. Tussentijdse evaluaties kunnen dit gesprek verder ... van test is het mogelijk om deze vorm van feedback in uw organisatie toe te voegen aan het beoordelingsgesprek van dit jaar, maar ...
- 1 van 3942
- ››