Zoekresultaten
1 - 10 van de 13998 resultaten voor: node onderneming administratie boekhouden 3 administratie onderdelen
... een medewerker. Software Asset Management (zie paragraaf 4.3) helpt bij het standaardiseren en daarmee met het voorkomen van een overschot ... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... boekhoudpakket zelf is sprake van een ‘zelfcontrolerende administratie’. Als eenmaal is gecontroleerd of een boekhoudpakket controles ... BTW; Controle op dubbele facturen; Aansluiting administratie vaste activa met grootboek; Kosten versus investering. 7.3 Zelfcontrolerende administratie ...
... elektronische vorm Het woord administratie is breder dan alleen de financiële administratie. Tot de administratie behoort ook alles wat een onderneming volgens wettelijke bepalingen moet bijhouden, aantekenen of ... onder de wettelijke administratie- en bewaarplicht. 1.3.1 Wettelijke verplichting zeven jaar De wet kent een drietal ...
... Als de controlerend ambtenaar wegens fouten of hiaten in uw administratie vaststelt dat de administratie ontoereikend is als basis voor de ... ontbrekende facturen of een melding van een derde over uw onderneming; een te lage (bruto)winst, die zich niet laat verklaren; ...
... middelen niet effectief besteedt. Het voeren van een administratie is bovendien wettelijk verplicht. Het bestuur is ... om zorg te dragen voor een goede financiële administratie. Ook moet het bestuur zorgen voor het opstellen van de ... Het kan voorkomen dat uw organisatie door slecht boekhouden in de problemen komt en wellicht wel failliet gaat. Als dit komt ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
Als ondernemer bent u wettelijk verplicht om een goede administratie bij te houden. U bent vrij om te beslissen hoe u dat precies ... Belastingdienst. Wat een redelijke termijn is, verschilt per onderneming en hangt onder meer af van de aard en omvang van de onderneming. ...
... intracommunautaire levering moet het volgende blijken uit uw administratie: U heeft goederen geleverd aan een ondernemer die ... heeft de goederen naar een ander EU-land vervoerd. 2.3.1 BTW-identificatienummer controle Bij een intracommunautaire ...
... eerst ontsloten worden, kan zelfs een ‘zelfcontrolerende administratie’ ontstaan. De komst van internet heeft de ontwikkeling van ... zijn’. Dat scheelt tijd en dus ook kosten bij het boekhouden . Voor grote(re) organisaties kan een ‘zelf controlerende ...
administratie opslagruimte De aankoop van een nieuw pand moet u ... verwerken in uw administratie. Gebruikt u het pand in uw onderneming dan is geen discussie mogelijk en behoort het pand tot het ... Dit is anders als u het pand zowel in uw onderneming als privé gebruikt en sprake is van keuzevermogen. Uit een recente ...
- 1 van 1400
- ››