4. Handelen: eerste hulp bij crisisbestrijding
In tijden van crisis is niets zeker. Wie de deuren moet sluiten, niet wetende voor hoelang, heeft als eerste reflex: hoe overleef ik dit? Een crisis confronteert u met tal van onzekerheden. Door de bedrijfsvoering veerkrachtig in te richten, kunt u zich aanpassen aan de veranderende situatie. Faciliteer het essentiële en ga creatief om met de zaken die anders zijn geworden dan voorheen. Zo blijft u zo normaal mogelijk werken, maar wel met een innovatieve blik naar de toekomst.
innovatieve oplossing
Overleven is echter niet hetzelfde als relevant blijven. Hopen op betere tijden is feitelijk het probleem omarmen en stilletjes wachten totdat de storm overwaait. Juist in tijden van crisis moeten ondernemingen zoeken naar innovatieve oplossingen om hun goederen en diensten in stand te houden en te blijven verkopen, om zo de economie draaiende te houden.
De vraag naar uw relevantie in crisistijd is gelijk ook de kern van uw bedrijfscontinuïteit: hoe blijft u van waarde voor klanten, werknemers en de maatschappij?