U bent hier

6.2 Langetermijndenken

Laatst gewijzigd: mei 2021

meetbaar

Het kost tijd om zowel de achterban van de sponsor als die van de gesponsorde te laten wennen aan de samenwerking. Ook het goed uitleggen waarom de twee partijen zo goed bij elkaar passen en het vertrouwen winnen kost tijd. Vaak moeten u en de sponsor meerdere communicatieacties ondernemen om de boodschap goed over te brengen bij de doelgroepen. Soms duurt het jaren voordat een sponsor meetbaar de vruchten plukt van de relatie. U moet eerst zaaien voordat u kunt oogsten.

Doelstellingen realiseren

  • Voor u als gesponsorde is het ook van groot belang dat uw sponsors lang aan boord blijven. Dankzij de tegenprestaties van de sponsor kunt u uw doelstellingen beter realiseren. U staat een stuk sterker met een groep sponsors aan uw zijde waar u nog jaren op kunt rekenen.

Credo

termijn

De verlenging van een relatie met een bestaande sponsor is normaal gesproken eenvoudiger dan het vinden van een nieuwe sponsor. Voor twee partijen die net zijn begonnen aan een sponsorrelatie zou het credo dus moeten zijn: ‘Onze relatie is voor de lange termijn!’