U bent hier

2.4 Media en entertainment

Laatst gewijzigd: mei 2021

non-spot

Mediasponsoring is de jongste telg op sponsoringgebied. In de jaren negentig, na de opkomst van commerciële omroepen naast publieke omroepen, nam de zogenoemde ‘non-spot’ televisiesponsoring een grote vlucht. Non-spot wil zeggen dat het om andere vormen van reclame gaat dan de traditionele reclamespot. Het laatste decennium hebben ook onlinesponsoring en radiosponsoring een hoge vlucht genomen. Via vormen van televisie-, internet- en radiosponsoring kunnen sponsoren grote massa’s, maar ook kleinere, heel specifieke doelgroepen bereiken én raken.

Entertainmentsponsoring

impact

Het bedrijfsleven heeft entertainment in alle soorten en vormen ontdekt om concentraties van mensen te bereiken. De emotionele impact op de ontvanger van boodschappen is vaak groot: consumenten hebben zich soms al weken of maanden verheugd op een bepaald evenement of een bepaalde attractie.

Via stands, reclamezuilen, het uitdelen van proefverpakkingen en op vele andere manieren kan de sponsor direct en intensief in contact komen met de mensen die op het evenement of de locatie afkomen. Ook relaties en werknemers kunnen worden verblijd met kaartjes voor een evenement. Het gaat heus niet altijd om grote evenementen, ook als kleiner, lokaal of regionaal evenement is het mogelijk om sponsoren te interesseren.