U bent hier

1.1 Definitie sponsoring

Laatst gewijzigd: mei 2021

prestatie

U kunt sponsoring als volgt opvatten: ‘Sponsoring is een wederkerige overeenkomst, waarbij de ene partij (de sponsor) geld en/of een op geld waardeerbare prestatie levert en daarvoor in ruil communicatiemogelijkheden van de gesponsorde ontvangt, direct of indirect voortvloeiend uit de hoofdactiviteit van gesponsorde’. Uit deze definitie blijkt dat er van twee kanten prestaties moeten komen. De prestatie van de sponsor bestaat uit geld of iets anders dat een waarde in geld vertegenwoordigt.

Het kan dus ook gaan om producten (bijvoorbeeld een voorraad sportdrank, een EHBO-kit, t-shirts, meubilair) of diensten (bijvoorbeeld juridisch advies of reclameadvies).

Communicatiemogelijkheden

doelgroepen

Uw prestaties zijn de communicatiemogelijkheden die u kunt aanbieden aan de sponsor. Dit zijn concreet de mogelijkheden waarmee een organisatie zichzelf en haar producten en diensten via sponsoring kan promoten bij (potentiële) klanten, leveranciers, personeel en eventuele andere doelgroepen.