Zoekresultaten
1 - 10 van de 22297 resultaten voor: node or medezeggenschap conflicten vreedzaam oplossen 3 conflict zelf oplossen 31 voorkomen beter genezen
... (WOR) vloeit voort dat de bestuurder en de ondernemingsraad (OR) er samen uit moeten komen. Dat neemt niet weg dat er wel eens conflicten ... is om tot een duurzame oplossing komen, zodat de medezeggenschap weer voortgang kan vinden. Als het de commissie niet lukt ...
... in te bouwen die ervoor moeten zorgen dat gelijksoortige conflicten in de toekomst niet meer kunnen voorkomen. Pas daarvoor eventueel ... Zo kunt u een hoop problemen voorkomen. 7.2.4 Oplossen via de rechter In het ergste geval wordt u door de sponsor ...
... aan problemen of moeilijke taken in uw werk. Denk aan een conflict tussen werknemers oplossen, een slechte beoordeling geven, een werknemer ontslaan, een ... is, maar heel veel andere dingen ook. 8.6 Conflicten oplossen ...
... u wilt. Blijf luisteren naar de ander en vraag door. 3.1.1 Een goede basishouding: basishouding De beste preventie ... maar ook op uw non-verbale communicatie. Tijdens conflicten kunnen de kleinste zaken het conflict verergeren. Zorgvuldig en ...
... In alle organisaties waar mensen samenwerken, komen conflicten voor. Conflicten hebben een slechte naam, maar dat is niet altijd terecht. Als een conflict constructief wordt opgelost, kan het juist ook veel positiefs brengen. ...
... stap die u kunt nemen, is het dagelijks bestuur van de OR erbij betrekken. De OR-voorzitter en de secretaris kunnen een bemiddelende rol spelen bij het oplossen van het conflict. externe hulp Als het dagelijks bestuur ...
nadelen Hoewel conflicten op de werkvloer zeker hun nut kunnen hebben, kleven er ook forse ... kunnen collega’s van zienswijze verschillen, met een conflict tot gevolg. Voorkomen dat het uit de hand loopt, is vaak wel mogelijk. ... Als u de volgende tips ter harte neemt, kunt u de kans dat u zelf in een conflict verzeild raakt al flink verkleinen. Ook kunt u anderen ...
... bod, met per stap de taak van de vertrouwenspersoon. 3.2.1 Van onvrede tot klacht In de eerste fase is de vertrouwenspersoon ... zijn objectiviteit kan bewaren of die geen partij is in het conflict. Denk aan de leidinggevende, een HR-professional of de officemanager. ...
goed inzicht Het is belangrijk om in een conflict altijd een constructieve houding aan te nemen. Op die manier maken ... in een beginstadium bevindt, lukt het de partijen meestal zelf om rond de tafel te gaan zitten en alles uit te praten. Stel samen ... om úw standpunt, úw belangen en úw emoties... 3.3 Stapsgewijs naar een oplossing ...
... takenpakket of naar andere doorgroeimogelijkheden. oplossen In beide gevallen van functieaanpassing moet u de medewerkers op ... schadevergoeding eisen voor de geleden schade. 8.4.3 Advies en begeleiding doorgroeien Medewerkers die nieuw zijn in ...
- 1 van 2230
- ››