Zoekresultaten
1 - 10 van de 9160 resultaten voor: node onderneming administratie integrated reporting
... context inhoudt dat alles met elkaar samenhangt, binnen een onderneming, maar ook daarbuiten. Geïntegreerd denken relaties Integrated thinking staat voor actief nadenken over de relaties tussen de ...
... verantwoordingsplicht Het doel van de International Integrated Reporting Council (IIRC) is financiële en niet-financiële ... verbinding wordt gelegd tussen het waardecreatiemodel van de onderneming op financieel gebied en haar duurzaamheidsbeleid. Het doel vanuit ...
... internationale standaarden, zoals die van de International Integrated Reporting Council (IIRC). De IIRC is een wereldwijd ... die van materiële invloed zijn op de waardecreatie van de onderneming. Het ondersteunen van geïntegreerd denken, besluitvorming en ...
Bij integrated reporting draait het om verslaglegging van zowel financiële als ... tot beter intern begrip van de manier waarop de onderneming waarde creëert, van materiële kwesties van de organisatie en ...
... weerspiegeling te geven rondom de waardecreatie van uw onderneming, verdeeld over de genoemde zes vormen van kapitaal. Annual ... the International Financial Reporting Standards (IFRS). The Integrated Reporting Framework of the International Integrated Reporting ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
... te rapporteren volgens de regels van International Financial Reporting Standards (IFRS). Daarnaast zijn banken verplicht om zich te houden ... niet verplicht Gaat het om een niet-beursgenoteerde onderneming, dan bent u niet verplicht om de IFRS-normen toe te passen. In dat ...
... en banken ontwikkelde de overheid Standard Business Reporting (SBR), de nieuwe standaard voor de digitale uitwisseling van ... SBR stelt u in staat de gegevens in uw financiële administratie eenmalig op een gestandaardiseerde manier vast te leggen. ... en uitgaven code De basis van elke financiële administratie is het zogenoemde grootboekrekeningschema. Boekhouden is in ...
... Het is een raamwerk voor de risico’s van uw héle onderneming. continuïteit De kubus geeft aan dat het model van ... neemt het bestaansrecht (oftewel de continuïteit van uw onderneming) als uitgangspunt, met de daarbij behorende risico’s. Het gaat ... 15 december 2014 verplicht. 9.2 Het COSO II ERM - Integrated framework ...
- 1 van 916
- ››