U bent hier

6.3 Wijzigingen

Laatst gewijzigd: mei 2021

actueel

verwerken

De inschrijving in het Handelsregister moet actueel zijn. Als de gegevens die aan het Handelsregister zijn doorgegeven niet meer kloppen, moet u dit aangeven bij de KvK. De maximale termijn voor het doorgeven van wijzigingen is één week. De gewijzigde gegevens gelden pas als ze verwerkt zijn in het Handelsregister. De KvK verwerkt de wijziging binnen enkele werkdagen na ontvangst. U ontvangt een schriftelijke of digitale bevestiging van de verwerking.

Geeft u de wijzigingen te laat door, dan kan dat gevolgen hebben voor de aansprakelijkheid van uw organisatie of de bestuurders.

6.3.1 Statutenwijziging

notaris

Wijzigen de statuten van uw organisatie, dan moet u dit doorgeven aan de KvK. De notaris die de akte van statutenwijziging heeft verleden, zal meestal zelf zorgen voor de inschrijving van de statutenwijziging bij de KvK. Op de website van de KvK is daarvoor een formulier te vinden. Daarnaast ontvangt de KvK een notarieel afschrift van de akte van statutenwijzing en van de doorlopende tekst van de nieuwe statuten.

6.3.2 Overige wijzigingen

Zijn er wijzigingen in de handelsnaam, de domeinnaam, het correspondentieadres, de bedrijfsactiviteiten, het telefoonnummer, het faxnummer, het emailadres of het aantal werkzame personen, dan moet u dat ook melden aan de KvK. Dit geldt ook als de functionarisgegevens wijzigen. In al die gevallen kunt u de wijziging regelen via de website van de KvK.

Adres bestuurder

aan elkaar ­koppelen

Als het adres van een bestuurder of andere functionaris wijzigt, hoeft u dit niet door te geven aan de KvK. Het Handelsregister en het gemeentelijk bevolkingsregister zijn namelijk aan elkaar gekoppeld, zodat de KvK adreswijzigingen automatisch verwerkt. Dit is anders als een functionaris in het buitenland woont of gaat wonen. Voor deze personen moet u wel een adreswijziging doorgeven.