U bent hier

5.1 Nabellen

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: september 2018

nabellen

toelichten

Luxe geschenken zijn dus een no-go bij offertes. Maar een gesprek kan helemaal geen kwaad. Verkopers zullen hun offertes dan ook nabellen. U kunt zelf aangeven wanneer u gebeld wilt worden, of u spreekt het met de verkoper af als hij de offerte inlevert. Het is voor u al een eerste indicatie van de werkwijze van de verkoper: let op dat hij zijn afspraak netjes nakomt. Als u geen belafspraak heeft gemaakt, geeft u de verkoper de regie en kan hij een eigen moment kiezen om u op te bellen. Dat zal ongeveer een week na het indienen van de offerte zijn. De verkoper weet dat u dan de tijd heeft gehad om de offerte door te nemen, zodat hij deze inhoudelijk nog eens met u kan doorlopen. Zo zal hij natuurlijk aan u vragen of alles duidelijk is, maar hij zal ook uit zichzelf onderdelen van de offerte toelichten. Dit soort gesprekken zijn erg nuttig: u haalt er extra informatie uit die de offerte kan verduidelijken.

Heeft u de offerte via de e-mail ontvangen, dan heeft de verzender waarschijnlijk om een ontvangstbevestiging gevraagd. Toch zal de verkoper nog contact opnemen om te vragen of alles goed is aangekomen, puur om op de radar te blijven.