Zoekresultaten
1 - 10 van de 12196 resultaten voor: node onderneming administratie verslaglegging 10 consolideren 101 groepsjaarrekening
... groep Een geconsolideerde jaarrekening is een groepsjaarrekening waarin alle ondernemingen die tot een groep behoren, hun ... en transacties. Zo ontstaat het beeld van één (grote) onderneming. De geconsolideerde jaarrekening geeft inzicht in het totale beeld ...
... totale beeld Een geconsolideerde jaarrekening is een groepsjaarrekening waarin alle ondernemingen die tot een groep behoren, hun ... en transacties. Zo ontstaat het beeld van één (grote) onderneming. De geconsolideerde jaarrekening geeft inzicht in het totale beeld ... het nog geen transactie is met de ‘buitenwereld’. 10.1 Groepsjaarrekening ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
op werknemersniveau Als uw onderneming de zakelijke kosten van werknemers vergoedt op declaratiebasis, ... bonnetjes of andere betalingsbewijzen ter onderbouwing in de administratie worden bewaard. Via welke administratie dit precies loopt, hangt ... de diverse afdelingen goed met elkaar communiceren. 10.2 Verantwoordelijke administratie ...
... is wettelijk verplicht tot het voeren van een zodanige administratie van de vermogenstoestand van de stichting dat daaruit te allen ...
identiteit niet voldoen Als uw onderneming zich niet aan de administratieve verplichtingen houdt, kan de ... de verzuimboete van maximaal € 5.514 opleggen. 10.1 Administratief verzuim ...
... dan moet u premies betalen in dat land. Hiervoor moet u uw onderneming melden bij de bevoegde instantie van dat land en informeren hoe die ... van de buitenlandse socialeverzekeringspremies. 10.4 Administratieve verwerking ...
... (de langlopende schulden en het eigen vermogen). 10.2.1 De operationele kasstroom De kasstroom uit operationele activiteiten ... doelstelling voor het lopende boekjaar te formuleren. 10.2.2 Kasstroom en investeringen Het belang van de informatie uit de ...
... heeft. Dat betekent vaak een behoorlijke speurtocht in de administratie of in de archieven naar de aankoopbewijzen, facturen of andere ...
Het bijhouden van een goede administratie en het voldoen aan alle administratieve verplichtingen kan het risico van aansprakelijkstelling beperken voor uw onderneming. Administratie aansprakelijkheidsschuld De ... arbeidskrachten in Nederland mogen werken (zie ook paragraaf 10.1). Vraag het uitzendbureau om deze vergunning en bewaar een kopie in de ...
- 1 van 1220
- ››