Zoekresultaten
1 - 10 van de 10272 resultaten voor: node onderneming administratie integrated reporting 8 sustainable development goals
... alle 17 doelstellingen uit te werken. Als kleine of lokale onderneming kunt u nauwelijks een bijdrage leveren aan de wereldwijde armoede. ... en verantwoorde consumptie en productie. In hoofdstuk 8 leest u hoe de toepassing van de SDG’s in de praktijk eruit kan zien. ...
... context inhoudt dat alles met elkaar samenhangt, binnen een onderneming, maar ook daarbuiten. Geïntegreerd denken relaties Integrated thinking staat voor actief nadenken over de relaties tussen de ...
... verantwoordingsplicht Het doel van de International Integrated Reporting Council (IIRC) is financiële en niet-financiële ... verbinding wordt gelegd tussen het waardecreatiemodel van de onderneming op financieel gebied en haar duurzaamheidsbeleid. Het doel vanuit ...
... internationale standaarden, zoals die van de International Integrated Reporting Council (IIRC). De IIRC is een wereldwijd ... die van materiële invloed zijn op de waardecreatie van de onderneming. Het ondersteunen van geïntegreerd denken, besluitvorming en ...
Bij integrated reporting draait het om verslaglegging van zowel financiële als ... tot beter intern begrip van de manier waarop de onderneming waarde creëert, van materiële kwesties van de organisatie en ...
... te rapporteren volgens de regels van International Financial Reporting Standards (IFRS). Daarnaast zijn banken verplicht om zich te houden ... niet verplicht Gaat het om een niet-beursgenoteerde onderneming, dan bent u niet verplicht om de IFRS-normen toe te passen. In dat ...
... weerspiegeling te geven rondom de waardecreatie van uw onderneming, verdeeld over de genoemde zes vormen van kapitaal. Annual ... the International Financial Reporting Standards (IFRS). The Integrated Reporting Framework of the International Integrated Reporting ...
relatief jong FISMA SDG Integrated Reporting is nog een relatief ‘jong’ vakgebied waar de afgelopen jaren veel ... te maken in lijn met de Integrated Thinking binnen een onderneming. 3.5 Hoe nu verder? ...
Het bijhouden van een goede administratie en het voldoen aan alle administratieve verplichtingen kan het risico van aansprakelijkstelling beperken voor uw onderneming. Administratie aansprakelijkheidsschuld De ... toepassing zijnde BTW-tarief; het BTW-bedrag. 8.1 Administratieve tips ...
... aantal] termijnen.’ Daarnaast moet u voor uw eigen administratie uiteraard goed vastleggen: wanneer u aan welke werknemer ... voorschot buiten het loonbeslag om uitbetalen, omdat dit uw onderneming in een vervelende (financiële) positie brengt (zie hoofdstuk 9). ...
- 1 van 1028
- ››