Boei jonge achterban met internet en mobiel
Jongere werknemers interesseren zich vaak niet voor de ondernemingsraad. Hoe moet u ze bereiken? Nederlanders van 13 jaar en ouder zitten vaker en langer op internet. Ook internetten op de mobiele telefoon is gestegen. E-mailnieuwsbrieven doen het stukken beter dan posters of een A4'tje in het postvak.
Nederland wordt steeds digitaler, probeer daarom uw jonge achterban te boeien met goede digitale nieuwsbrieven, YouTube-filmpjes of twitters. In 2009 was 83% van de Nederlanders online met een gemiddelde surftijd van zeven uur per week. Dit is in 2010 gestegen naar respectievelijk 86% en 8,3 uur. Daarnaast is internetten op mobiel gestegen van 18% naar 25%. Dat betekent dat één op de vier Nederlanders wel eens internet met zijn mobieltje. Het surfen tijdens werktijd is gestegen van 39% naar 44%. Onder de leeftijdsgroep 13 tot en met 34 jaar zit 100% op internet. Per week is deze groep 14,5 uur online. Dit blijkt uit recent onderzoek van onder andere Stichting Internetreclame.
Communicatie moet digitaler
Deze cijfers onderstrepen dat werknemers steeds digitaler ingesteld zijn. Hier kunt u op inspelen door uw communicatie meer digitaal in te richten. Denk aan sociale netwerken zoals YouTube, Hyves en Facebook. Dit soort netwerken zijn al jaren flink aan het groeien. Ook kunt u YouTube inzetten om uw doelgroep te bereiken. Maak een leuk filmpje waarin u uw raad actief voorstelt!