U bent hier

Onderneming & Administratie
Bedrijfscontinuïteit5. Handelen: eerste hulp bij crisisbestrijding5.7 Verbeteren

5.7 Verbeteren

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier BV Rendement
Publicatiedatum: december 2024

Na de evaluatie (zowel tijdens als na een crisis) moet u nog een vertaalslag maken van de opgedane inzichten naar het doorvoeren van verbeteringen. Zonder verbeteringen zult u achter de feiten aan blijven lopen, wat uiteindelijk kan leiden tot het verlies van relevantie van uw onderneming. Verbeter uw werkzaamheden van de oude situatie, zodat die toepasbaar zijn in de nieuwe situatie.

Kwetsbaarheden

werknemer

opleiden

Komt uit uw evaluatie bijvoorbeeld naar voren dat u niet genoeg licenties heeft om uw werknemers vanuit huis te kunnen laten werken? Geef hier voldoende prioriteit aan en zorg dat dit geen terugkerend fenomeen is tijdens crisissituaties. Ondervindt u dat uw werknemers niet genoeg zijn opgeleid om vanuit huis te werken of loopt uw onderneming ertegenaan dat te weinig werknemers kennis hebben van uw infrastructuur? Dit is het moment om deze kwetsbaarheden meer prioriteit te geven en te verbeteren.

Neem het prioriteren en verbeteren van kwetsbaarheden ook op in uw langetermijnstrategie voor toekomstige crisissituaties. Blijf inventariseren, evalueren, verbeteren en innoveren om veerkrachtig te zijn in tijden van crisis.