Houd contactgegevens aangifte loonheffingen actueel
Nadat de aangifte loonheffingen aangeleverd is, heeft de Belastingdienst hier soms vragen over. In de aangifte loonheffingen zijn daarom twee rubrieken opgenomen waarin contactgegevens van de aanleveraar of zijn contactpersoon opgegeven kunnen worden. Zorg dat die actueel zijn.
De twee rubrieken voor contactgegevens zijn ‘Contactpersoon aanleveraar’ en ‘Telefoonnummer contactpersoon aanleveraar’. In de eerste rubriek moet een naam ingevuld worden. Het gaat om de naam van de persoon die – eventueel namens de aanleveraar van de aangifte – fiscaalinhoudelijke vragen en vragen over de inhoud van de aangifte loonheffingen kan beantwoorden. In de tweede rubriek wordt het telefoonnummer van diezelfde persoon ingevuld.
Administratiekantoor of andere intermediair
Een administratiekantoor of een andere intermediair die voor meerdere inhoudingsplichtigen aangifte doet, vult de rubriek ‘Contactpersoon aanleveraar’ op een iets andere manier in. Dat kan volgens deze invulinstructie: ‘KC-XXXXXXXXXXXX………………..’.
- De vaste waarde ‘KC’ wordt altijd vermeld. Zo ziet de Belastingdienst dat de rubriek volgens deze instructie ingevuld is.
- Op de plaats van de 12 X-en wordt het loonheffingennummer van de aanleveraar vermeld.
- Op de 20 puntjes wordt de naam van de contactpersoon ingevuld.
Actualiteit van belang
Als de twee rubrieken ingevuld worden met onjuiste of verouderde informatie, is het voor de Belastingdienst bij vragen moeilijk om contact op te nemen met de juiste persoon. Dit kan voor onnodige vertragingen zorgen. Om onduidelijkheid snel op te lossen, is het belangrijk dat actuele contactgegevens ingevuld worden.
Forum Salaris, een online platform van de Belastingdienst, besteedde recent aandacht aan dit onderwerp.