Financiën regelen tijdens het internetbankieren
De FiNBOX maakt het mogelijk tijdens het internetbankieren uw financiën te regelen. De FiNBOX is een financiële inbox waarop werknemers financiële post kunnen ontvangen binnen de omgeving voor internetbankieren. Sinds kort bieden ING, Rabobank en ABN AMRO deze dienst geheel gratis aan voor particulieren.
Dankzij de nieuwe financiële inbox hebben werknemers de mogelijkheid al hun bankzaken overzichtelijker te maken. Een hoop bedrijven zijn al aangesloten bij de FiNBOX, zoals gemeentes en verzekeraars. Nadat de werknemers zich aangemeld hebben voor FiNBOX kunnen zij hun rekeningen naar deze financiële inbox laten sturen evenals loonstroken, acceptgiro’s, pensioenoverzichten en polisbladen. Ze kunnen zelf kiezen welke stukken zij willen ontvangen in de financiële inbox. FiNBOX geeft een melding wanneer er een nieuwe rekening of een ander poststuk beschikbaar is binnen de omgeving van het internetbankieren. Een handigheidje in de FiNBOX is dat alle gegevens die nodig zijn voor de transactie al ingevuld zijn, waardoor de gebruiker direct de rekening kan voldoen.
Bewaartermijn FiNBOX
Uw onderneming heeft ook profijt bij het gebruik van FiNBOX, want ook hier geldt een bewaartermijn van zeven jaar. Alle documenten die de werknemer ontvangt via FiNBOX, kan hij gedurende zeven jaar raadplegen via internetbankieren. Belangrijke documenten, zoals de jaaropgaaf, zullen minder snel kwijtraken omdat deze gearchiveerd zijn in de financiële inbox.