Leuker kunnen ze het niet maken
De Belastingdienst wil uw bezwaarschriften sneller gaan afhandelen. Dit is het goede voornemen van de fiscus voor het nieuwe jaar.
In alle belastingregio's zal de fiscus speciale teams gaan inrichten, die ervoor moeten zorgen dat ze de bezwaren sneller afhandelen. Dit heeft de staatssecretaris van Financiƫn aangegeven in de halfjaarsrapportage van de Belastingdienst, die naar de Tweede Kamer is verzonden.
Service van de Belastingdienst
Mocht u een bezwaarschrift indienen, dan zal de fiscus bij vragen sneller telefonisch contact met u opnemen. De fiscus hoopt door direct contact de onduidelijkheden op te lossen. Hierdoor kan de fiscus bezwaarschriften sneller afhandelen en zo de gewenste doelstellingen behalen.
Ook wil de Belastingdienst de service van de Belastingtelefoon onder de loep nemen. Gespecialiseerde medewerkers zullen de moeilijke vragen over de inkomstenbelasting en de toeslagen gaan afhandelen. Het doorverbinden naar andere collega's moet in de toekomst ook makkelijker worden. Sinds kort is het ook mogelijk om wijzigingen van de uitbetaalde heffingskortingen en toeslagen telefonisch te wijzigen. U kunt ook uw inkomenswijzigingen, aanvragen voor uitstel van betaling en eenvoudige betalingsregelingen telefonisch afhandelen. Leuker kunnen ze het niet maken, maar dit zou het allemaal wel makkelijker moeten maken!