Geen aangiftebrief BTW meer vanaf 2014
Vanaf 2014 moet u zelf in de gaten gaan houden wanneer u aangifte BTW moet doen. De Belastingdienst stopt dan namelijk met het versturen van de aangiftebrief.
Tot nu toe ontvangt u aan het einde van een belastingtijdvak nog een blauwe envelop van de Belastingdienst. Daarin vindt u een aangiftebrief met een uitnodiging tot het doen van een elektronische BTW-aangifte en een acceptgiro voor het betalen van het bedrag aan BTW. Op de acceptgiro vindt u ook de uiterste betaaldatum en het bijbehorende betalingskenmerk.
Al vanaf december 2013 stopt toezending aangiftebrief
De Belastingdienst stopt in december al met het versturen van aangiftebrieven, omdat die dan op het tijdvakken in 2014 betrekking zouden hebben. De fiscus verstuurt in december van dit jaar nog wel een brief waarin hij u de volgende informatie verstrekt:
- de aangiftetijdvakken voor uw onderneming;
- de uiterste inlever- en betaaldata;
- de bijbehorende betalingskenmerken.
Op het beveiligde gedeelte van belastingdienst.nl kunt u overigens aangeven dat u aan het einde van elk tijdvak een e-mail wilt ontvangen. Daarin vermeldt de Belastingdienst dan telkens de voor dat aangiftetijdvak relevante gegevens. Ook ontvangt u bericht zodra de aangifte door de Belastingdienst is ontvangen. U kunt dit overigens nu al instellen.